Чому я бухгалтер і як з цим жити

Стандартний

IMG_0089_largeЕй ви, ті, хто вчиться на економічному факультеті! Ви хоч знаєте, куди вляпались? Я більш ніж впевнена, що ні, навіть якщо не першокурсники. Я теж не знала, що обирала, коли між англійською філологією, журналістикою і бухгалтерією вибрала останнє. Зате, як показала практика, недарма.

Чому я начхала на філологію в далекому 2006 році? Не бачила для себе перспектив  у цьому. Вчительки для дітей  з мене не вийшло б. Знати мову – це класно, але реалії нашого суспільства полягають у тому, що знати й вміти треба щось суттєвіше. А крім знань і вмінь треба все одно круто знати іноземні мови. Отака фігня, малята. Тому якщо цей пост читають безп’ятихвилинні випускники шкіл – там у попередніх реченнях інформація до роздумів.

На першому курсі економічного факультету ви ще не дуже тямите, куди потрапили. От десь на другому, коли ваш мозок вибухатиме при спробах вивчити план рахунків напам’ять і зробити надцять проводок, буде уже веселіше. А коли ваші контрольні роботи, у яких ви криво-косо-коряво нарахуєте зарплату і забудете утримати податки або ж у якому процентному співвідношенні їх треба утримувати – почеркають і поставлять “нізачьот”, тоді точно пожалкуєте, що прийшли сюди. Більше того, якщо ви думаєте, що те, чому намагаються вас навчити у виші на парах бухобліку, вам не знадобиться – то ви явно неправильно думаєте. Інші пари можете прогулювати, а бухоблік – нікагда. Більше того, його й зубрити-то не треба, його просто треба зрозуміти, і тоді цифри самі ляжуть як треба. Усякі фінанси, страхування, економіки країни, міжнародні економіки – вони потрібні для загального розвитку вас як економіста, але ваш майбутній хліб – це проводки, зарплата і баланси, грубо кажучи. Кріпіться.

Мій офіційний стаж роботи бухгалтером – два роки, неофіційний – на кілька місяців більше. Само собою, теорія у виші і практика – це, як кажуть в Одесі, “две большие разницы”. В універі вас навчать як правильно, а на практиці ви будете вчитись робити так, як треба начальству і вам як бухгалтеру, щоб вас не чіпала податкова. Власне, в моїй практиці ще веселіше – у мене є казначейство, ібо я працюю в бюджетній установі, а там замість людського банку маємо отаке от казначейство. Ну, банк, що обслуговує виключно бюджетні установи і отримувачів бюджетних коштів. Якщо бухгалтер бюджетної установи порушує бюджетне законодавство, казначейство клепає на нього попередження, а якщо таких попереджень уже є кілька штук – бухгалтером починає цікавитись прокуратура, доволі допитливий і цікавий орган. На практиці у постійних щоденних відносинах з казначейством я користуюсь золотим правилом моралі: віднесись до казначея так, як би ти хотіла, щоб він відносився до тебе, і буде тобі щастя.

Взагалі, якщо ви тонка і творча натура, що літає в небесах – цифри не для вас. Бухгалтер повинен любити точність. Перевірено на практиці, між іншим. Одна колега, на яку було покладено обов’язки дещо порахувати і яка не є бухгалтером, рахувала “на око”. А коли людині пояснюєш, що за кожну гривню пенсійний фонд може вклепати штраф, то у відповідь отримуєш: “ну хоспадіі, ну на десять гривень менше, ну подумаєш”. В бухгалтерії так ніззя. Має бути правильно і до копійок. Бо якщо не так, то штрафи на посадову особу ще ніхто не скасовував (у податковій ніби мінімум – 510 грн). Плюс дяді з КРУ вміють пришивати недбалість, нецільове використання бюджетних коштів, ну і так далі по списку.

Я люблю свою професію, чесне слово. Я отримую моральне задоволення, коли у мене сходяться усі звіти з першого разу, особливо коли я згадую, як на початку своєї трудової діяльності я з ними мучилася. Люблю працювати з документами, вирішувати різні головоломки типу “як правильно оплатити” , “як обійти правила” і “як викрутитись з того, що маємо”. Я люблю відкривати для себе нові горизонти, тобто вникати в якісь нові, незнайомі для мене ділянки роботи. І ще… З цифрами працювати легше, ніж з людьми. Також перевірено на практиці.

11 thoughts on “Чому я бухгалтер і як з цим жити

  1. Хороша стаття. Коли я вступав до вишу, то у мена була думка поступати на “Облік і аудит”, але тверезо оцінивши свої сили я відмовився від неї. Зараз вивчаючи бухгалтерський облік, я розумію що зробив правильно.

  2. Ой я близько до серця!… Цілком з Вами згідна!
    А останній абзац взагалі дослівна правда! Робота таки любима, бо таки з цифрами легше, аніж з людьми…

  3. ех, ось як суспільство ”журавлів у неб”і стає суспільством ”синиць у руках”. Мрії програли війну. Переможно хляпотить на вітрі прапор хліба з маслом.

  4. гарно написано, бо правдиво! ) та гірше від бухгалтера держслужби може бути тільки бухгалтеру державного підприємства, але який водночас не є держслужбовцем 😦

Залишити відповідь

